13 år och pappa för första gången!



Alfie är en av Storbritanniens yngsta småbarnsfäder

Alfie Patten var bara 12 år när hans 14-åriga flickvän blev gravid.

För fyra dagar sedan föddes parets dotter Maisie Roxanne.

- Vi trodde först att våra föräldrar skulle döda oss, säger han.

12 veckor efter att Alfie Patten, då 12 år, och Chantelle Steadman, då 14 år, hade haft oskyddat sex, upptäckte de att Chantelle väntade barn.

De rädda ungdomarna från Eastbourne i East Sussex vågade först inte berätta för sina föräldrar.

- Jag var rädd att jag skulle hamna i trubbel när mamma fick veta. Vi ville behålla barnet men oroade oss för andras reaktioner, säger Alfie till den brittiska tidningen the Times.

Chantelles mamma fattade dock misstankar när dottern började gå upp i vikt.

- Vi trodde inte vi skulle behöva hjälp först. Allt vi kunde tänka var att våra föräldrar skulle döda oss, säger Alfie.

En vanlig 13-åring

För fyra dagar sedan föddes Maisie Roxanne - en frisk och kry flicka. Hon bor med sin mamma Chantelle i sina morföräldrars hus. Alfie var den första som höll henne efter födelsen och han planerar att hälsa på dottern ofta.

Men Alfies föräldrar tror ännu inte sonen har förstått vad det innebär att bli pappa. Han litar på att föräldrarna ska hjälpa honom och lever som en vanlig 13-åring.

- Han gillar datorspel, boxning och Manchester United, säger hans pappa.

Alfie och Chantelle, i dag 13 och 15 år gamla, planerar att göra sitt bästa för dottern.

- Jag vet att vi gjorde ett misstag men jag ångrar det inte nu. Vi kommer att bli bra och kärleksfulla föräldrar, säger Chantelle.

Alfie har ställt upp på bilder i tidningar med den nyfödda dottern. Han ser yngre ut än 13 år och är bara 1, 22 meter lång.

- Jag visste inte hur det skulle kännas att bli pappa. Men jag kommer att vara en bra pappa och ta hand om barnet, säger han.

(Texten är tagen ur aftonbladet)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0