Abort! Ja eller Nej?



I skolan så håller jag juh på med ett arbete om abort som jag tidigare har nämt, och när jag sitter och läser om abort på nätet så får jag massa tankar i huvudet t.ex om jag blev gravid så vet jag inte om jag skulle kunna klara av att göra abort. Jag tycker att idagens samhälle så använder dom flesta abort som ett preventivmedel och jag tycker att de är fruktansvärt fel. Visst de tillhör kvinnans kropp och är inte direkt ett foster ibörjan men de håller på att utveckla sig till att bli ett foster och de forstret har med samma rätt till ett liv som en nyödd bebis. De är så jag tycker iallafall. Jag är endå bara 17 år men jag vet inte om jag hade klarat av en abort, älskar barn så mycket så jag hade inte kunnat klara av att leva med tanken att jag har dödat ett barn. Har läste en blogg nu om en ung tjej som är 16 år och ska bli mamma i september tror jag de va, beundrar verkligen henne att hon har mod att ta de stora ansvaret. Jag följer en annan blogg dagligen är inne på den flera gånger per dag och de är på Angelicas blogg http://angelyangel.blogg.se/, jag tycker att hon är en riktigt stark kvinna. I början så trodde jag aldrig att hon skulle klara av att bli en mamma just för sin unga ålder, men hon har fått mig och jag tror flera andra att inse att bara för att man är ung mamma så är man ingen dålig mamma. Mamma är ingen ålder utan de är något man är, något man bestämmer sig för att vara.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0