7 månader har gått sen de hände..=(


Vacker ceremoni igår kväll.
Igår samlades ett 70-tal personer för att hedra offret. I en vacker och värdig cermoni på en blöt parkeringsplats på Marklandsgatan hölls klockan 21.20 igår en tyst minut. De närmaste stod eller satt på huk i en ring runt en samling blommor, ljus och sista hälsningar. Enligt 21-åringens flickvän började bråket med att en mobiltelefon skulle återlämnas till hennes väninna.
-Min pojkvän och de andra (de mordmisstänkta) har aldrig haft med varandra att göra innan. Men det blev en ordväxling över telefon när min kamrat skulle ha sin mobil tillbaka. Bröderna (misstänkta) hotade både mig och min pojkvän.
-Då tog min pojkvän med sig sin machete. Det var för att han kände sig osäker, inte för att han tänkte göra något mot de andra, säger hon.
Trion gick till parkeringsplatsen. Där utbröt bråket, men exakt vad som hände är oklat. Flickvännen uppfattade det som att ett skjutvapen användes.
-Jag sprang fram och såg att min pojkvän hade ett hål i halsen. Jag försökte stoppa blödningarna. Men det gick inte.
(Den här texten är tagen ur GT 12 Juli 2008.)

Dom spred askan efter deras älskade Patrik i havet. Han hade inte rest mkt i sitt liv, så nu har han sin chans att komma vart han vill i världen, där han inte känner någon, där ingen har några fördommar om honom..<3


Nu har det alltså gått 7 hela månader sen Patrik Sandberg blev mördad på Marklandsgatan av 2 bröder och sin pappa.
Patrik Sandberg blev dödad på Marklandsgatan i Göteborg den 10 juli, Och både pappan; Sardar Ahmed [1963-05-19] och lillebror; Najmadin Najmadin [1991-08-07] som också var inblandade blev befriade. Shiwan Sardar Najmadin [1989-05-15] dömdes för: "Dråp, Misshandel, Snatteri, Rån, Hot mot tjänsteman, Övergrepp i rättssak, Olovlig körning och Brott mot knivlagen". ENBART 5 ÅRS FÄNGELSE!










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0