Hur det är att leva med ADD!

Man är ofta lättdistraherad av yttre stimuli och har väldigt svårt att följa instruktioner från andra. Man har även svårt att bibehålla uppmärksamhet  och verkar ofta inte lyssna på vad som sägs. Tendens att tappa bort saker som är nödvändiga för uppgifter eller aktiviteter, svårt att organisera målinriktade aktiviteter och växlar ofta från en oavslutad aktivitet till en annan. Man har även högre risk att drabbas av andra störningar som depression eller ångest.
Detta är bara en liten del av hur det är att leva med just ADD, som jag gör. Det är skönt att man har fått denna diagnosen på ett sätt. För nu vet jag att jag inte har kunnat hjälpa mitt beteende. Men bara så ni vet så tar jag aldrig denna sjukdomen som en ursäkt för att smita undan med saker och ting.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0