Tack gode gud för skinoren=)


Idag är det en ny måndag vilken innebär att det är en ny veckan, och den här veckan har väl inte börjat så jättebra. Påvägen till skolan idag så fick jag min mens som var några dagar sen. Eftersom jag har såna problem när jag har mens såå fick jag så klar världens mensvärk och visste inte riktigt vad jag skulle göra. Men jag bestämde mig för att ta bussen tillbaka hem för att lägga mig och vila med min värmedyna, men istället för att sitta och vänta på bussen i en halv timme på stationen, så gick jag till apoteket för att hämta ut en salva för mina finnar som jag har i ansiktet. Har faktiskt inte haft så mycket finnar de senaste 3 månaderna, men de har tyvärr kommit tillbaka nu och då behöver jag verkligen den här salvan skinoren. Salvan är hur bra som helst och jag kan redan se skillnaden efter 2 dagar. I alla fall efter att ha hämtade den salvan så tar jag bussen och när jag väl är hemma så värmde jag min älskade värmedyna som nästan är sönder och la mig en stund och vilade.
Nu dock är värken inte så farlig, den kommer och går, men så länge jag har min värmedyna här i knät så överlever jag den smärtan.

Har inte varit inne så mycket på bloggen och skrivit eftersom jag har haft de lite fult upp här hemma. Allt började med att min morbror åkete in på sjukan för att operera sig för cancer. Men efter den operationen så blev det komplikationer så han fick opereras igen. Vid den punkten viste vi inte om han skulle överleva, men han klarade tillslut operationen, som tur va. Jag och min mamma vad och hälsade på honom igår i varberg och det va så skönt att få se honom le, skratta och prata igen. Efter att ha legat inne på sjukan i snart 2 veckor som igentligen bara skulle vara 2 dagar, så kommer han hem idag. Skönt att han inte lämnade oss, men däremot så har en annan person lämnat familjen, nämligen min storasyster som har flyttat in hos sin pojkvän i mölndal. Tråkigt men ändå väldigt skönt eftersom jag nu har fått ett eget rum. Har juh delat rum med min lillasyster innan, men nu har vi våra egna rum. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0